Budgetbeheer

calculationWat is Budgetbeheer?
Wanneer u (tijdelijk) niet in staat bent om over uw eigen inkomsten en uitgaven te waken, kunnen uw financiën door een onafhankelijke derde worden beheerd. Dit heet budgetbeheer. Budgetbeheer Nederland kan u helpen uw financiële zaken weer op orde te krijgen. Met de zogenoemde beheerrekening dragen wij zorg voor de betaling van vaste lasten, uw wekelijkse huishoudgeld, eventuele schuldaflossingen en overige posten. Alle afspraken die hiervoor gemaakt worden, leggen we vast in een budgetplan. Daarnaast wordt er vanuit budgetbeheer een bedrag gereserveerd voor betalingen die incidenteel plaatsvinden en voor onvoorziene uitgaven. Door middel van budgetbeheer wordt voorkomen dat er schulden ontstaan of dat aanwezige schulden nog verder oplopen.

Onze werkzaamheden
Ons budgetbeheer omvat een pakket aan dienstverlening dat altijd wordt afgestemd op uw wensen en situatie:

Checked-25inventarisatie van inkomsten, uitgaven, schulden en bezittingen. Checked-25uitvoeren van betalingen, zoals vermeld in het budgetplan.
Checked-25opstellen van huishoudelijk budgetplan. Checked-25dossiercontrole na drie maanden.
Checked-25aanmaken en opstarten van het dossier. Checked-25telefonische afhandeling van vragen.
Checked-25aanvraag van toeslagen. Checked-25postverwerking en postverzending naar u toe.
Checked-25aanvraag kwijtschelding lokale belastingen. Checked-25informatie & advies bij juridische zaken.
Checked-25inwinnen van informatie bij diverse instanties.  Checked-25Voorbereiding WSNP / Schuldhulpverlening traject.
Checked-25Belastingadvies. Checked-25Verzorgen van de jaarlijkse belastingaangifte (box 1).

Tarieven budgetbeheer
Budgetbeheer brengt kosten met zich mee. Hieronder vindt u het overzicht van onze tarieven:

Eenpersoonshuishouden Meerpersoonshuishouden Eénmalige opstartkosten
€ 84,95 per maand € 99,99 per maand € 399,-
    Eénmalige intakekosten
    Gratis!
Checked-25 Opstartkosten omvatten alle administratieve handelingen, het verstrekken van informatie en contacten met derden.
Checked-25 Om uw financiële situatie goed in kaart te brengen, maken wij graag een afspraak met u bij ons op kantoor. Dit gesprek, de voorbereiding en uitwerking en de reiskosten zijn in de intakekosten
Checked-25 Budgetbeheer Nederland brengt standaard beëindigingskosten in rekening van € 275,00.
Checked-25 Budgetbeheer Nederland hanteert geen wachtlijst. Binnen 24 uur na ontvangst van het aanmeldformulier plannen wij het eerste intakegesprek.
Checked-25 Bij Budgetbeheer Nederland kunt u een overeenkomst afsluiten vanaf 12 maanden.

Hoe kan ik me aanmelden?
Klik hier voor ons aanmeldformulier of Klik hier om het aanmeldformulier per post te ontvangen.

Vrijblijvend adviesgesprek
Wilt u meer te weten komen over Budgetbeheer? Vraag dan een gratis en vrijblijvend adviesgesprek bij ons aan.
Klik hier om een gratis en vrijblijvend adviesgesprek aan te vragen.

Na ontvangst van het aanmeldformulier neemt één van onze medewerkers contact met u op voor het maken van een intake afspraak.

U kunt voor onze kosten bijzondere bijstand aanvragen bij uw gemeente. Per gemeente is de toewijzing hiervan verschillend, daardoor kunnen wij u geen garantie bieden dat onze kosten door gemeente worden vergoed. Indien de bijzondere bijstand wordt afgewezen, zullen de kosten uit eigen vermogen voldaan moeten worden. De aanvraag voor bijzondere bijstand dient u zelf zorg voor te dragen of in overleg doet Budgetbeheer Nederland dat voor u.